2013/03/22

március 22.

the eternal question rises again: hát nem csodálatos, hogy péntek van?
és ezzel a lendülettel én most megyek is, és lefekszem olvasni aludni.


ma csodálatos katalóguscédulákat loptam mentettem meg az örökkévalóság számára a könyvtárból. azt hiszem ezentúl szisztematikusan fogom kicsenni a kedvenc könyveimből a cédulát, s különös tekintettel fogok vadászni a legrégebbi, írógéppel készültekre. (az on the road igazán jó fogás volt. a bell jar már elektromos írógéppel készülhetett, az nem annyira hoz lázba. viszont maga a könyv olyan szép kiadásban van meg a könyvtárban.)

ma kizárólag borító, ill. könyvkiadó alapján választottam magamnak könyveket: három megsárgult lapú, csudás illatú, kopott penguin kötettel a hónom alatt ballagtam haza: két orwell-lel (állatfarm + 1984) és egy evelyn waugh-val. az 1945-ös kiadású brideshead revisited a modern classics sorozat egyik darabja.

legszívesebben megtartanám magamnak ezeket a régi, megsárgult, narancssárga borítós penguin kiadásokat (amiknél szemet gyönyörködtetőbb, klasszikusabb kiadást és zseniálisabb dizájnt elképzelni sem tudok. no, és a pingvin! a pingvin a legvagányabb madár az összes közül.), és vennék helyettük újakat a könyvtárnak. (vajon azt hányszor játszhatom el, hogy azt mondom elhagytam, de cserébe vettem egy újat?)

éljen a betűfétisem és a perverz bibliofil hajlamaim!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése