2012/05/10

Heuréka!

Írok, írok, írok, Natalie Goldberg tanácsait követve mindenhol írok. Hason fekve az ágyon, decensen ülve az íróasztalnál, a padon görnyedve a parkban, az egyetemen az alagsorban, nagyon ritkán kávézóban. Mostantól kezdve újra gyakran kávézóban (félében). 

Már régóta akartam egy helyet, ahol írni lehet. Ami nem otthon van, de azért közel az otthonhoz és a munkahelyhez is; ami útba esik, ha jövök vagy megyek be a városba; ahol van élet, de azért nem túl zsúfolt; ami nem túl steril, de a nehéz díszletszerű berendezés sem vonja el a figyelmemet; ahol nem szidnak le és nem mérnek rám becsmérlő pillantásokat, ha csak egy kávét rendelek, de mégis órákon keresztül maradok; és leginkább: ahol kényelmes a szék és elég magas az asztal, de nem elég kényelmes ahhoz, hogy csak üljek és tétlenül bámuljak ki a fejemből. 

Ma reggel találtam egy ilyen helyet. Illetve már régóta ismertem, számtalanszor elmentem mellette, de csak ma próbáltam ki. Nem is igazi kávézó, hiszen egy bevásárlóközpont büféi-étkezdéi közelében lévő elkülönített rész, ahova asztalok és székek vannak kirakva. Igazából egyik étkezdéhez sem tartoznak, tehát az emberek nyugodtan leülhetnek anélkül, hogy rendelnének. Sokan tanulnak itt együtt, adnak órát egymásnak, vagy egyszerűen csak összefutnak és beszélgetnek néhány percet. Pont jó, mert közel van a munkahelyemhez, csak tíz perc, hogy átugorjak. Így ha dupla lyukasórám van, akkor átmehetek, és leülhetek írni bő másfél órára.

Pont jó, mintha csak nekem találták volna ki.
Még a végén a törzshelyem lesz, ki tudja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése